چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

معماری – متریال – چین – انجمن – روستا – اجرا

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

جوهر دموکراسی، خود گردانی و خودمختاری مردم بر اساس حقوق خود است و ویژگی های آن در برابری و مشارکت نمایان می شود. اگر دموکراسی به معنای شیوه‌ ای عادلانه‌ تر از زندگی عمومی در معماری است، پس این شیوه زندگی وابسته به همگن‌ سازی ساختار فضایی ساختمان با فضاهای عمومی باز، شفاف و از نظر عملکردی متنوع است. همچنین می توان استدلال کرد که تولد، حفظ و نابودی دموکراسی همگی در فضای عمومی رخ داده است.

رژیم دموکراتیک آتن در قرن ششم قبل از میلاد آغاز شد. میدان تبدیل به محل ملاقات، نمادی از سیاست دموکراتیک معماری شد. اگرچه با پیشرفت تکنولوژی دسترسی مردم به اجتماعات گسترده‌تر و راحت‌تر شده است، اما وجود فضای عمومی در شهر همچنان حیاتی است که بیانگر مطالبات فضایی حقوق عمومی شهروندان فراتر از شرایط اولیه بقا است و در خدمت یک کارکرد معنوی مهم بیان است. دموکراسی بنابراین، معماری چگونه دموکراتیک است؟ چگونه می توانیم به ماهیت عمومی معماری پی ببریم؟

1. همگن شدن فضا

هرمان هرزبرگ مفهوم هم ارزی فضایی را پیشنهاد کرد و معتقد بود که “سازمان فضایی نباید سلسله مراتب بین افراد را تقویت کند” و “ما حداقل می توانیم از تاکید بر سلسله مراتب اجتناب کنیم و آن را با ساختار فضایی جایگزین کنیم که سیستم برابری را اتخاذ کند.” مفهوم هم ارزی فضا به همگن سازی فضای واحد، حذف تقسیم بندی های سلسله مراتبی فضا و ایجاد یک محیط فضایی منصفانه و عینی اشاره دارد که انکارناپذیر سیاست دموکراتیک است. با انحلال حجم، مرز و مقیاس، همگن سازی فضا می تواند اختلاف سلسله مراتبی فضا را از بین ببرد و به برابری فضا دست یابد.

کاخ فرهنگی کارگران Longyan / Tianjin HHDdesign

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

حجم کاخ فرهنگی کارگران Longyan با بالا بردن طبقه اول و “توخالی کردن” روبنا کاهش می یابد. ارتفاع طبقه اول فضا را به شهر و خیابان باز می گرداند و آن را به “میدانی” برای بازدید روزانه عموم مردم تبدیل می کند. کل حجم قسمت فوقانی توسط تعداد زیادی فضاهای نیمه باز به شکل تراس هایی در مقیاس ها و موقعیت های مختلف شکسته شده است که به عنوان یک مرکز ارتباطی برای کارگران و همچنین گسترش عملکردهای داخلی عمل می کند. تراس بالایی سطح پایین تر را منعکس می کند که توسط مسیرهای مختلفی به هم متصل می شود تا فضایی پیوسته و مساوی ایجاد کند.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

ایستگاه گل / استودیو طراحی اصلی TJAD

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

برای ایجاد یک فضای باز بزرگ، ایستگاه گل خانه از یک سیستم ساختاری حجم هسته + شبکه فضایی استفاده می کند. کاربرد افراد به دلیل ادغام فضای داخلی و خارجی توسط مرز ساختمان ثابت محدود نمی شود. خط جریان سه بعدی رابطه سطح را مخدوش می کند. از پله ها برای اتصال سکوهایی با ارتفاع های مختلف استفاده می شود و به بازدیدکنندگان امکان انتخاب آزادانه مسیرهای تور از بالا به پایین و از داخل به خارج را می دهد.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

مرکز اجتماعی Dongyuan Qianxun / دفتر معماری منظره

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

طراحی حیاط مرکز اجتماعی Dongyuan Qianxun از طراحی سنتی ساختمان های عمومی با حجم زیاد فاصله می گیرد و مقیاس انسانی و نوعی فضای فضایی طرفدار مردم را ایجاد می کند. از طریق دیوارهای برشی که به طور متناوب روی هم چیده شده اند، محفظه های دیواری پیوسته و اتصالات دیواری “باز” ​​برای ایجاد فضایی روان مانند حیاط طراحی شده اند. ترکیب حجم های کوچک مقیاس را از بین می برد و یک معماری اجتماعی بسیار قابل دسترسی ایجاد می کند.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

2. باز بودن فرم

مفهوم دید فضای عمومی پس از آن از نظر بصری به عنوان آسان برای دیدن و دسترسی به فضای شهری درک می شود و شواهدی از نحوه مشارکت شهروندان، شکل دادن و ساختن زندگی عمومی ارائه می دهد. دیده شدن فضای عمومی در خیابان های شهری نشان دهنده حق شهروندان برای مشارکت در فضاهای دموکراتیک است. کاهش شرایط دسترسی و “باز کردن” فضاهای عمومی به

سمت یک موضع خوشامدگو بخش های حیاتی برای دستیابی به شمول شهری است.

آتلیه Pocket Plaza / Archmixing 

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

Pocket Plaza در خط 309 در وسط جاده Yongjia قرار دارد. فضای عمومی به صورت یک میدان کوچک طراحی شده است که توسط راهروهای باز محصور شده است. زمین میدان 0.5 متر بالاتر از جاده Yongjia است و حس قلمرو و منظره جالب توجهی از منظره شهر را ارائه می دهد. کاشی‌های کف پلازای قرمز رنگ برای ایجاد کنتراست با ستون‌های فولادی سبز انتخاب شده‌اند و فضای روزانه‌ی معمولی‌تری به میدان می‌بخشند و همچنین دید آن را بهبود می‌بخشند.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

کتابخانه شهرستان / لی KO استودیو

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

پس از اتمام کتابخانه، راه پله بزرگ به محلی محبوب برای استراحت و معاشرت روزانه ساکنان خیابان واتر تبدیل شد. راه پله فضای مطالعه داخلی را به میدان عمومی بیرونی متصل می کند و سقف بزرگ بالای راه پله بر وجود فضا به عنوان گسترش فضای داخلی کتابخانه تاکید می کند. در طول روز، به عنوان اتاق نشیمن عمومی خیابان آب عمل می‌کند، و در آخر هفته‌ها، دولت شهر فیلم‌های فضای باز را در اینجا نمایش می‌دهد و ساکنان گرد هم می‌آیند تا یک سینمای عمومی اجتماعی با کتابخانه شهری به عنوان پس‌زمینه تشکیل دهند.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

کوچه یولین / معماران Nhoow

انجمن جاده شرقی چنگدو یولین و فدراسیون معلولان ناحیه ووهو کوچه یولین را مأمور ساخت فضایی مناسب برای معلولان در جامعه کردند تا افراد دارای معلولیت را تشویق کنند تا از خانه‌های خود خارج شوند و دایره زندگی خود را گسترش دهند. امیدواریم همه بتوانند به راحتی در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند. با الهام از “engawa” ژاپنی و “زیبایی تکیه بر روی صندلی” (نرده پشتی صندلی)، بخشی از فضای بیرون برای تشکیل یک صندلی بلند شده است و فضای باز و بسته جدیدی ایجاد می کند.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

3. انسانی کردن کارکردهای معماری 

فضای عمومی دموکراتیک به روی همه باز است و امکان بیان فرهنگی مختلف توسط افراد و گروه ها را فراهم می کند. نیازهای مختلف گروه های مختلف در فضا را در نظر بگیرید و به تفاوت های فردی احترام بگذارید تا ماهیت عمومی فضا تقویت شود. تضعیف معماری و تقویت تجربه انسانی، ویژگی‌های فضایی دموکراتیک، عادلانه و برابر را به فضا می‌آورد که بخشی از بیان انسانی کارکرد معماری است.

تالار شهر روستای Qinchang / استودیو 10

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

استراتژی چیدمان فضایی محور حیاط برای تالار شهر روستای Qinchang استفاده می‌شود، با حجم‌ها به سه خانه کوچک که در سه طرف سایت تکه تکه شده‌اند تا نمای خیابان را تقویت کنند. فضای بیرونی چند منظوره حیاط همچنین به عنوان محل تجمع روستاییان در سنین مختلف برای معاشرت و مشارکت در فعالیت ها، تکمیل، متعادل سازی و غنی سازی حیاط آیینی حیاط غربی عمل می کند.

احیای شنیانگ دونگمائوکو / اوربانوس

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

انبارهای پروژه نوسازی شهری انبار تجارت شرق، انبارهای شماره 2 و 4 آنهایی هستند که واقعاً تکمیل شده اند. انبار شماره 2 به یک کتابخانه اجتماعی تبدیل شده است و اتاق مطالعه سنتی با مدلی پارک مانند بر اساس مفهوم گلخانه جایگزین شده است. انبار شماره 4 با استفاده از تکنیک های باغبانی برای افزایش و غنی سازی تجربه گلخانه ای به یک مرکز بازاریابی و نمایشگاه تبدیل شده است. دو انبار تکمیل شده به هم متصل شده و به یک مرکز اجتماعی به طول بیش از 200 متر تبدیل شده اند که به عنوان نمای پایین یک پارک مدنی عمل می کند. میراث صنعتی روستایی، مانند انبار قدیمی، طراحی و پردازش شده است تا خروجی مشترکی برای هویت گروه‌های اجتماعی مختلف فراهم کند.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

انجمن بدون مرز زی نی دوازده پورتال / معماران FEI

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟

فضای کارخانه دو طبقه با ارتفاع 6.9 متر از هفت الگوی مختلف خانه تشکیل شده است. “فضای بدون مرز” که در اینجا برای زندگی بدون مرز ساکنان طراحی شده است، کاملاً قرارداد را به چالش می کشد. می توانید یک نمایشگاه نقاشی در اتاق نشیمن، کار در باغ، ملاقات در حمام و غیره برگزار کنید. جامعه بدون مرز که توسط فضاهای مرز شکنی و تعریف شکن شکل گرفته است، به کاربران این امکان را می دهد که خود را در یک تجربه فضایی باز کننده مغز غوطه ور کنند که تخیل و خلاقیت را تحریک می کند.

چگونه معماری می تواند دموکراتیک باشد؟
فهرست