روند همیشه بازگشت:زیبایی شناسی یکپارچه سازی با سیستم عامل با مواد مدرن

روند همیشه بازگشت : زیبایی شناسی یکپارچه سازی با سیستم عامل با مواد مدرن

زیبایی شناسی را ما همیشه به عنوانی گذرا در مد می بینیم،  ما فکر میکردیم با قطعات لباس که در کنار هم چیده شده سبک مدت ها رفته بازگردد و این سبک در تسخیر بازار در بیاید. طراحی داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر چه این قرن ایده آل در پیچیدگی ظریف و سادگی – با سطوح سفید، خطوط تمیز و براق نرم و صاف به پایان می رسد -، پیشرفت یکپارچه سازی با سیستم عامل جسورانه در فضای داخلی مسکونی و تجاری در حال احیا.  این که آیا در قالب دیوارهای رنگی پر جنب و جوش، طبقه با الگوهای هندسی پیچیده و یا پرنعمت به دنبال قطعات مبلمان، به نظر می رسد قدردانی تجدید برای عناصر طراحی الهام گرفته از روند از نیمه دوم دهه 1900، به خصوص از 50s تا 80s وجود دارد.

با این حال ، آن را فقط در مورد گنجاندن قطعات قدیمی ، منسوخ شده را به پروژه های معماری فعلی نیست. به منظور متناسب با زیبایی شناسی مدرن، آن را بسیار مهم است به تفسیر مجدد، احیا و یکپارچه ترکیب با عناصر معاصر است. پس، چگونه این پیچ و تاب مدرن را به کار ببریم؟ پاسخ کاملا ساده است: با ترکیب فرم های قدیمی با مواد مدرن و به پایان می رسد. بیشتر مواد مورد استفاده در فضای داخلی مانند کاشی های سرامیکی و تراززو صدها سال (اگر نه هزاران نفر) وجود داشته اند.

اما به لطف فناوری های جدید، روش های ساخت پیشرفته تر و تکنیک های نصب بهبود یافته، این ها در طول قرن گذشته به شدت تکامل یافته اند، به همین دلیل است که می توان از آن ها به عنوان مواد مدرنی نام برد که می توانند به یک نگاه یکپارچه سازی با سیستم عامل تازه و به روز شده دست یابند.

کاوش در این زیبایی شناسی به تازگی محبوب،  ویژگی های طراحی است که بازگشته اند و بیش از فضاهای زندگی گرفته شده شیرجه رفتن – به خصوص آشپزخانه، حمام و اتاق های مشترک -، همراه با مواد که این سبک ممکن است.

روکش هندسی: کاشی های سرامیکی و هیدرولیکی

بیشتر در اشکال مربع و مستطیل شکل، کاشی های سرامیکی به خاطر تطبیق پذیری، دوام، مقاومت در برابر آب و سهولت نگهداری شناخته شده اند. به همین ترتیب، کاشی های هیدرولیکی مبتنی بر سیمان، انعطاف پذیری مقاومت و طراحی را با طرح های پیچیده خود فراهم می کنند

هر دو کاشی با ماهیت هندسی ذاتی خود بین دهه های ۵۰ تا ۷۰ بسیار محبوب شدند. آن ها همچنین در رنگ های مختلفی ظاهر شدند: در حالی که دهه ۵۰ کاشی های صورتی و نعنایی را معرفی می کردند، دهه ۶۰ نوسانی و دیسکو ۷۰ به خاطر کاشی های سبز روشن، فیروزه ای، زرد و نارنجی به خوبی شناخته شده بودند.

امروز, ما در حال دیدن شورش ، پر نعمت الهام گرفته شده از کاشی های سرامیکی و هیدرولیکی در فضای داخلی, به خصوص در آشپزخانه و روکش حمام. در حالی که برخی در سایه های جهش یافته معاصر می آیند, بسیاری دیگر نیز احیای رنگ یکپارچه سازی با سیستم عامل کلاسیک.

اما تفاوت اصلی این است که این ها هم اکنون با تکنیک های ساخت بهبود یافته با کیفیت بالاتری ساخته شده اند. به عنوان مثال، با فرایند ها و نوآوری های خودکار مانند چاپ دیجیتال، طرح های کاشی سرامیکی بسیار فراتر از مستطیل ها و مربع های ساده تکامل یافته اند. اتخاذ هر شکل، بافت، ضخامت و اندازه قابل تصور در حالی که ارائه عملکرد افزایش یافته، این می تواند سطوح هندسی پیچیده با زیبایی شناسی یکپارچه سازی با سیستم عامل مدرن ایجاد کنید.

رنگ های پررنگ: رنگ مبتنی بر آب و بتن رنگدانه ای

رنگ های جسورانه، بدون شک، یک منگنه یکپارچه سازی با سیستم عامل هستند. دهه ۵۰ بیشتر با سایه های پاستیلی از جمله صورتی نرم، سبز نعناع، فیروزه ای و آبی  مشخص می شد. در عکس، اشباع رنگ های پر جنب و جوش مانند آووکادو سبز و خردل زرد به چشم میخورد.

در طول اوایل دهه ۸۰ پالت پاستل دوباره به رنگ هایی مانند ماوو، مرجان و سبز غذاهای دریایی بازگشت، اما با پیشرفت دهه به رنگ های اولیه و نئون ها تغییر کرد. اگرچه این ها در دهه ۹۰ جایگزین سفیدپوستان و خنثی ها شدند، اما بسیاری از فضای داخلی مدرن از دوران دهه ۵۰ تا ۸۰ طرح های رنگی بازیگوش را به نمایش می مانند. به عنوان مثال در آشپزخانه های متعدد، سایه های پاستیل با کنترتاپ های مدرن، کابینت ها و لوازم خانگی همسان می شوند.

رنگ ها را می توان در مقیاس های مختلف، از اضافه کردن جزئیات رنگی با کاشی، لوازم جانبی و مبلمان، تا نقاشی تمام دیوارها نمایش داد. مانند بسیاری از مواد دیگر، رنگ خانه در طول تاریخ دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است.

پیش از این با روغن و رنگ های مصنوعی ساخته شده بود، بیشتر رنگ های امروزی مبتنی بر آب هستند. این ارائه رستگاری رنگ بزرگ در طول زمان, بیشتر سازگار با محیط زیست, خشک سریع تر و تولید بوی کمتر در مقایسه با جایگزین های دیگر, اجازه می دهد طراحان برای انتقال نفوذ یکپارچه سازی با سیستم عامل در شیوه ای سالم تر, موثرتر.

علاوه بر این، نوآوری هایی مانند این سینک های بتنی رنگدانه ای می توانند یک پاپ کوچک و در عین حال قدرتمند از رنگ اضافه کنند. ترکیب تن پر جنب و جوش با اشکال هندسی منحصر به فرد, این می تواند زیبایی شناسی یکپارچه سازی با سیستم عامل قوی در حمام منتقل.

الگوهای پیچیده: terrazzo

تا حد زیادی با الهام از جنبش هنر پاپ، اواسط قرن بیستم نیز با الگوهای بسیار بیانی مشخص شد، که محبوبیت تصاویر پس زمینه و کاشی های دقیق را توضیح می دهد. اما وقتی صحبت از الگوهای پیچیده ای با شخصیتی قوی می شود، زیبایی شناسی چشم نواز تراززو بی همتا به نظر می رسد.

به طور سنتی از تراشه های مرمر یا گرانیت تشکیل شده است که در بتن و صیقلی تنظیم شده اند، این ماده از دهه های ۵۰ و ۶۰ در خانه ها بسیار بزرگ بود تا اینکه در دوران دیسکو از مد افتاد. طولی  کشید، با این حال، برای آن را به بازگشت در سبک در فضای داخلی مدرن، نشان دادن ظرفیت قابل توجهی برای اختراع مجدد خود را.

اگر چه در اصل در سیمان تنظیم شده است، در حال حاضر 90٪ از سطوح terrazzo با رزین اپوکسی ساخته شده است. این ارائه می دهد مزایای بیش از سیستم های سیمان, مانند چرخه عمر طولانی تر, انعطاف پذیری طراحی بیشتر و سرعت نصب و راه اندازی سریعتر. تا به امروز، آن را یکی از با دوام ترین و مقرون به صرفه ترین کف پوش به پایان می رسد باقی می ماند.

در نتیجه، با بهبود تولید و اجزای مدرن، اپوکسی ترازو به یک جایگزین قابل دوام و کاربردی تبدیل شده است که قادر به بیان یک بیانیه یکپارچه سازی با سیستم عامل قوی در انواع سطوح است.

اشیاء پر نعمت الهام گرفته از: مبلمان و لوازم جانبی

مبلمان و لوازم جانبی می تواند راه طولانی در هنگام تلاش برای رسیدن به زیبایی شناسی یکپارچه سازی با سیستم عامل بروید. در حالی که 60s به ارمغان آورد مبلمان بد بو شکل مانند صندلی ضربه بالا، 70s تحکیم تغییر به سمت طرح های بزرگتر، حجیم تر و دلپذیری تر است.

دهه ۸۰ پاستل ها، رافل ها، نئون ها و مبلمان آینه ای را معرفی کرد. بنابراین، به طور کلی، مبلمان یکپارچهسازی با سیستم عامل با جسارت و اسراف از طریق اشکال منحصر به فرد و رنگ های روشن، که معمولا با لهجه های فلزی طلا الهام گرفته از پر نعمت در وسایل روشنایی و به پایان می رسد تکمیل مشخص شده است.

در سال های اخیر این عناصر و جزئیات طراحی دوباره به شکل های مدرن شده ظهور کرده اند. به عنوان مثال پیدا کردن اثاثیه ای که برای نگاه کردن ازدهه ۶۰ یا ۷۰ ساخته می شوند، رایج است، اما با مواد به روز شده و با کارایی بالا ساخته می شوند.

با کمک فن آوری های جدید، مواد است که به طور گسترده ای استفاده می شود امروز – مانند شیشه، اکریلیک، فولاد ضد زنگ، پلاستیک، پلی کربنات و فوم – می تواند بسیار با دوام، قوی و عملا به هر شکل قالب، به راحتی تخصیص هر سبک یکپارچه سازی با سیستم عامل.

روندها همیشه دوست نیستند. آنها با ماهیت موقت ذاتی خود مشمول ترجیحات و سلیقه شخصی می شوند. حتی در نسخه مدرن شده آن، برخی هنوز زیبایی شناسی یکپارچه سازی با سیستم عامل را تاک و قدیمی می بینند. اما صرف نظر از نظرات مختلف، آن را به طور غیر قابل انکار در طراحی داخلی است و به نظر نمی رسد رفتن به هر نقطه هر زمان به زودی.

ترجمه شده توسط شرکت معماری و دیجیتال مارکتینگ مدیارک

منبع :

www.archdaily.com/

برای تماس با مجموعه مدیآرک اینجا کلیک کنید.

برای مشاوره اولیه رایگان در زمینه معماری داخلی و تبلیغات معماران ، آشنایی بیشتر با پروژه های انجام شده با ما در تماس باشید.

نویسندگان :
پریا سید جواد جواهری 
امید کامیاب شندی 

فهرست