سبک معماری داخلی

مقدمه

شما برای اینکه بتوانید سلیقه هنری خود را ارتقا دهید باید نمونه‌های خوب و متنوعی مشاهده کنید.با بررسی طرح‌های باکیفیت در سبک های مختلف و متنوع، اصول پایه‌ای دکوراسیون داخلی مانند تضاد، تقارن و ترکیب‌بندی مناسب رنگ‌ها در خاطر شما ثبت می گردد.

در این مقاله ۲۵ سبک مهم و کاربردی در دکوراسیون داخلی را معرفی می‌کنیم که به شما ایده‌های بسیار خوبی در طراحی داخلی منزل و محیط کار خواهند داد. در این مقاله سعی شده است سبک های معماری داخلی طبق شباهت‌هایشان در چهار بخش قرار بگیرند تا به یاد ماندن آنها در ذهن شما آسان‌تر شود.

جهت مطالعه ادامه مقاله و بهرمندی از تصاویر آن ، می‌توانید فایل PDF آن را (در پایین صفحه ) دانلود نمایید.

دسته اول:

مهمترین سبک های معماری داخلی از دیدگاه تاریخ معماری

بررسی انواع سبک های معماری داخلی از منظر و دید تاریخ معماری کمک زیادی به طراحان داخلی، معماران و هنرمندان می‌کند. شما با آشنایی با این تغییرات،عمده طراحی داخلی در طول تاریخ معماری می‌توانید درک و فهم بهتری از سبک های دکوراسیون داخلی پیدا کنید.باید دقت کرد که سبک های تاریخی در حال حاضر دقیقا همانند سبک های عصر خودشان نیستند. نه سبک کلاسیک شبیه به قصرهای یونان و روم باستان است و نه سبک‌های باروک و گوتیک شبیه به کلیساهای قرون وسطا هستند. بلکه تمامی سبک های طراحی داخلی در طول زمان تکامل داشته‌اند،تغییر کرده اند و خود را با زندگی امروز ما تطبیق داده‌اند.معرفی سبک‌های معماری داخلی را با سبک رنسانس در قرن ۱۴ آغاز می‌کنیم که به دنبال زنده کردن ارزش‌های معماری کلاسیک است و پس از آن به سراغ سبک‌های باروک، گوتیک و روکوکو خواهیم رفت که با الهام و الگو از معماری قرون وسطایی شکل گرفته اند و سرشار از زیبایی، تجملات و تزئینات می باشد.

در ادامه مسیر به سبک نئوکلاسیک می‌رسیم که بازگشتی دوباره به معماری کلاسیک است. بعد از آن به عصر مدرن می‌رسیم و از سبک‌های قرن های گذشته فاصله می‌گیریم و در آخر به دوران پست مدرن می‌رسیم که ترکیب وتلفیقی از زیبایی در معماری پیشین و معماری مدرن میباشد.همانطور که مشاهده می کنید سبک های معماری داخلی همیشه و در همه حال در حال بازگشت به گذشته و ایده‌گیری و الهام گیری از سبک‌های دوران پیشین هستند و به همین صورت دائما و عموما در حال تکامل هستند.

سبک معماری داخلی رنسانس

تاثیر رنسانس در معماری و طراحی مبلمان به قرن چهاردهم باز می گردد. در سبک رنسانس به دنبال زنده کردن عناصر و اصول معماری کلاسیک یونان و روم هستیم. اصولی مانند تقارن و هندسه اشکال کامل و عناصری مانند قوس دایره‌ای و ستون و سرستون‌های یونانی.

شما هم اکنون میتوانید فایل PDF این مقاله را دانلود و به صورت آفلاین آن را مطالعه کنید.

فهرست